Pozivamo vas na svirku, žurku i otvorenu diskusiju
By zozon blog - December 04, 2014
Pozivamo Vas da 13.12.g.'14. u 19č dođete
u Kulturni Centar LADA ( Wait&Stay bar ex Red Room ), u Siminoj 10a na
izložbu „UVOD U NOVI ŽIVOT“, svirku,
žurku i otvorenu diskusiju „ŽENA=MUŠKARAC?“,
o pitanjima o / u feminizmu, i preispitivanje uloge i
odgovornosti zene prema savremenom društvu, pod uslovima koje to društvo
donosi.
Imaćemo priliku da uživamo u društvu
i izložbi Džoge Shumana, kao
inicijaciji ovog događaja. I širimo vibracije dobre muzike i radosti. U početku
će svirati lagani reggae fusion i roots blues sastav Rooter koji čine Joca ( Mašta Bašta ) i
Peđa ( Rej Ray ), a potom prelazimo na JahMessenJah S.S. ( Jero i Zuki ) koji će vrteti sa ploča.
Ulaz na jednodnevni festival:
slobodan
U okviru izložbe autoportereta „Uvod u novi život“ ispod fotografija
naćiće se i poznati citati bez potpisa autora, prepoznate li čiji su dobijate
tu fotigrafiju, ukoliko i pogrešite istu možete kupiti po simboličnim cenama.
Za učešće u diskusiji potrebno je
kritičko mišljenje, a ne osuđivački stav. Diskusija ima za cilj da se kroz analizu
iznetu sa različitih stanovišta sagledaju problemi žene danas, i razmotre
potrebe, težnje ka boljem, pravičnijem društvu. A, odakle početi nego od žene.
Ko i kada, ako ne mi sada?
Ko i kada, ako ne mi sada?
Forma diskusije, opuštenog razgovora
je zamišljena po principu „Žive Biblioteke“
( Živa biblioteka funkcioniše baš kao prava biblioteka, gde
čitaoci dolaze da pozajme “knjigu” na određeno vreme. Jedna razlika: knjige u
Živoj biblioteci su ljudi, i knjige i čitaoci imaju priliku da uđu u pravi
dijalog. Knjige u Živoj biblioteci su ljudi koji predstavljaju grupe koje su
često meta predrasuda i stereotipa, i koji su često žrtve diskriminacije,
predrasuda i socijalne ekskluzije. U ovoj biblioteci, knjige ne samo da mogu da
pričaju, već mogu i da odgovaraju na pitanja čitalaca, a mogu i da postavljaju
pitanja i da uče.)PITANJA DISKUSIJE I BELEŠKE IZ
RAZGOVORA ( sa ljudima različitih uverenja i profesija, uglavnom ženskog pola,
u početku sa škakljivim pitanjima, i politički nekorektnim terminima i temama
:) „Žena=Muškarac?“
Bitne tačke diskusije:
Koji su problemi žene u društvu,
uzroci i posledice? Problem se produbljuje kroz čitavu istoriju, period
odrastanja, loša iskustva, koliko žene kao individue, toliko i uopšte njene
uloge, pozicije u / prema društvu. Gde se danas mnoge odgovornosti (
potencijali ) odbacuju. Kao odgovornost za formiranje i oblikovanje, kako
jednog zivota, tako i cele vrste. Ima li žena takvu ulogu i koje su njene
odgovornosti?
Koji uzroci dovode ženu do
potrebe da prestane to da bude? Najčešći uzroci mogu biti problemi koje vuče iz rane mladosti, loša
iskustva: sa ocem, partenrom, prijateljem, zlostavljanje bilo psihičko ili
fizičko, težak položaj majke ili neke druge žene u njenoj okolini, klasno pitanje. Uticaj kultura, izmedju
ostalih, agresivan uticaj medija koji plasiraju ženu najmanje kao domaćicu, a
najviše kao napuderisanu marketing lutkicu, gde se sve svodi na robu slobodnog
tržišta kapitalističkog društva, što se najviše vidi kroz popularne serije, emisije, novokomponovanu muziku.... Tako i supkulture koja sa sobom povede i
ljude bez tih („loših“) podloga, pa se eto tako, samo
stava radi, trenda radi, mrznje
radi, potrage za indetitetom, zbog raznih kompleksa i frustracija (kompleks
više, tj. niže vrednosti u odnosu domaćica / poslovna žena, gde se jedna smatra
uspešnom, a druga manje vrednom iako sa
više odgovornosti i učinka...), prihvate nekih
fanatički zatvorenih principa u tvrdnji da su to načela slobodne žene.
Da li upravo to dovodi do
potrebe da želi da se izjednači sa mušakrcem, prvenstveno pravno?
Želi ravnopravnost sa muskarcem,
koja u savremenom društvu prelazi granice borbe za jednaka prava, što su i
osnovna ljudska, prava garantovana rođenjem. Počinje da se takmiči sa njim i u
poslovima za koje nema genetske / biološke predispozicije. Dokazuje se, gubeći ženstvenost, da može u svemu da mu
parira i da bude ta koja vodi, a ne koju će
voditi i kada to možda priželjkuje ili jednostavno ima takve potrebe.
Želi da bude ne samo jednako tretirana,
već jednaka muškarcu. Šta je dovodi do takve pozicije? Po mišljenju mnogih, sve
češća potreba žena prevazilazi borbu
za prava, za koja su se žene u početku delom i borile, i prerasta u potrebu da
se odrekne onih najvažnijih uloga i odgovornosti koje ona ima prema, i u
društvu. Da li su te odgovornosti prema društvu date rodjenjem ili su joj
one kroz istoriju prepisivane? Koje su ugrožene potrebe žena danas? Medjutim, i ta borba za jednaka prava bez
razumevanja različitosti dovodi do promene u odnosima, kao i u zakonima država
gde žena gubi povlašćen položaj (trudničko bolovanje, izjednačavanje granica za
odlazak u penziju...).
Globalan problem pitanja žena sa
njihovim pravima, i njegov manifest na socijalno, ekonomsko,
političko, pravno društvo, koji dovodi do
menjanja ličnosti one žene majke kao
najbitnijeg faktora u produžetku vrste i postojanja. ( Da li se to grubo i
nestručno može nazvati poremećaj ličnosti i evolucijski ćorsokak? ) Da li se
ženi nameće izbor? I zašto je njen izbor sve češće primorava da se odrekne
majčinstva i braka? Koja je tu uloga i krivica muškarca u stvaranju takvog,
nepovoljnog, društva? Otkud potreba i čega se još žena odriče u težnji ka
samostalnsoti? Da li je to samo klasno, tj. pitanje socijalnog statusa?
Da li te negatvinosti ili
prevelike odgovornosti i celo životno iskustvo dovode do toga da ona odbacuje
svoju pređašnju ulogu u društvu? Mozda time, odbacivanjem te uloge, ona dobija
kontrolu (koju cesto misli da tokom istorije nije imala) i znajući da sada
„postoji“ sloboda izbora i oko odricanja te odgovornisti, onemogućena
okolnostima koje nameće novi svetski poredak da se posveti produzavanju vrste,
stice utisak kontrole nad svojim zivotom, i time se ta sloboda i
zloupotrebljava. Da li se, i zašto, žena oslobađa ropstva odgovornostima? Šta
primorava ženu da se odrekne mnogih odgovornosti? Ženu menjaju uslovi, pa u
zavisnosti od toga želi nešto više, juri karijeru, često nezadovoljna sobom,
nadmeće se, ona je ta koja osvaja, a ne koju osvajaju, postaje sponzorusa, starleta
i uzima druge uloge koje joj nužno nameću da kroz život ide „sama“. Da li je
muškarac glavni razlog te kuluminacije negativnosti i njene želje da se dokaže
da su isti?
Takođe, sve se češće susrećemo i sa
krajnostima gde posledice problema koji je pritiskaju dovode i do promena kao
što su „fanatični feminizam“ ( kontriranje i opovrgavanje svega što dolazi od
muškraca ili nekoga ko nema isto definisane stavove, bez argumenata i prilike
da se o istome vodi diskusija, smatranje svega što je ženska uloga i njene
vrline kao nužno zlo, histerija, isflustriransot, a imamo i primere gde se
preoblači iz ženskog ruha u muško, skida sve sa sebe što je povezuje sa starim
životom, odbacuje tu ženstvenost, sve njene crte, ne želi sebe takvu više da
gleda, ne sviđa joj se sopstveni odraz u ogledalu. „Krati kosu, oblači
pantalone“ ujedno time pokušava da prekine sa svojim repovima iz prošlosti i
postaje „muškarac“. )
Stiče se utisak da žena danas
sve češće gubi, odbacije nežnost, majčinstvo kao manu, a ne kao vrlinu, a to je
ono što čini njen pložaj povlašćenim, gde
ustvari boreći se za ista prava, mnoga i gubi i smanjuje svoje mogućnosti,
morajući da se odrekne mnogih stvari ne bi li izgubila u toj utrci, koja nije
ravnopravna, već nepravedna.
Šta je, i šta ima za cilj feminizam 21. veka?
Da li se feministkinje bore za bolji položaj žena ili samo feministkinja? Šta
žena u borbi za jednaka prava gubi? Koliko se često u praksi pojam
jednakosti izjednačava sa pojmom jednaka prava? Da li je, i zašto, ušla u utrku sa muškarcem? Da li je ta utrka ravnopravna
ili nepravedna? Ima li u tom odnosu razumevanja i empatije? Da li je to borba
žene protiv muškarca ili za ženu? Koji su vidovi borbe i frontovi feminističkih
pokreta danas? Kakva je javna slika feminstkinja,
te zašto se feminizam često izjednačava sa lezbejstvom? Iako je
feminizam delom nastao kako protivteža šovinizmu, da li isto tako danas imamo
problem sa fanatičnim feminističkim stavovima i delovanjima, kao i sa
šovinistima nekada?
Ovaj tekst nema za cilj da neke od gore
navedenih primera uvredi ili prozove, već razume. Ne poziva one kojima će se svideti, nije reč
o tvrdnjama već o zapažanjima i pitanjima.
Ovaj tekst je poziv u borbu protiv ksenofobije razumevanjem ( usavršavanje komunikacije i buđenje svesti ). S obzirom da živimo zajedno u svetu gde je toliko različitih izvora, smatram da treba više da učimo jedni od drugih i jedni o drugima (pogotovo kada su nam ciljevi isti) .
Posle razumevanja dolazimo do neosuđivanja, a tu je problem komunikacije velikim delom rešen. ( kada kažem neosuđivanje, ne mislim na kritičko mišljenje, jer koliko je razumevanje važno, toliko je i kritičko mišljenje korisno )
Ovaj tekst je poziv u borbu protiv ksenofobije razumevanjem ( usavršavanje komunikacije i buđenje svesti ). S obzirom da živimo zajedno u svetu gde je toliko različitih izvora, smatram da treba više da učimo jedni od drugih i jedni o drugima (pogotovo kada su nam ciljevi isti) .
Posle razumevanja dolazimo do neosuđivanja, a tu je problem komunikacije velikim delom rešen. ( kada kažem neosuđivanje, ne mislim na kritičko mišljenje, jer koliko je razumevanje važno, toliko je i kritičko mišljenje korisno )
Smatram da se ovo pitanje ne posmatra sa
dovoljno kritike u krugovima kojima je to i jedna od glavinh okupacija, ali i
da nije pojedinačan problem, već postaje globalan trend. Bavljenje ovom tematikom se uglavnom
prepisuje napadima desničarskih organizacija, nacionalistima, fašistima,
klerofašistima, šovinistima itd. te se u startu i odbacuje bez promatranja i
diskusije. Zato u ovaj „projekat“ želim da uključim antropologe, andragoge,
psihologe, feministkinje, filozofe, ideologe, teologe, umentike, roditelje... i
sve one koji bi imali šta da kažu iz različitih perspektiva i saznanja. Ali,
pre svega, one koji bi samo želeli, tj. trebali da čuju i nešto nauče o tome
kako se na ova pitanja i tematiku gleda iz ugla stručnjaka u raznim oblastima
koje prožima ova tema, korz argumente, stavove ( mišljenja ) i razgovor na
temu: Borba za ženu danas.
Više
glava bolje misli.
KUZ
- Kulturno Umetnička Zadruga – Beograd
N.N.
0 коментара